

Strona: 1 |
Deklaracja dostępności cyfrowej
Oświadczenie w sprawie dostępności
Deklaracja dostępności strony powiatwolsztyn.pl
Starostwo Powiatowe w Wolsztynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej https://powiatwolsztyn.pl zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2023 r. poz. 1440) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony https://powiatwolsztyn.pl
W Starostwie Powiatowym w Wolsztynie przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa https://powiatwolsztyn.pl jest częściowo zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych ( Dz. U. 2023 r. poz. 1440), z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
- Brak opisów zdjęć, tekstu alternatywnego oraz elementu na pierwszej stronie (przesuwane zdjęcia, tzw. slider) dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne.
- Brak opisu tekstowego modułu wyszukiwania informacji dla osób niepełnosprawnych.
- Linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych.
- Brak tytułu w zagnieżdżonych ramkach tzw. frame i iframe.
Publikacja strony: https://powiatwolsztyn.pl 01.01.2007 r.
Ostatnia aktualizacja strony: 01.01.2025 r.
Skróty klawiszowe
Na stronach internetowych można używać standardowych skrótów klawiaturowych.
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab lub SHIFT+TAB.
- Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących. Istnieje możliwość zmiany kontrastu strony za pomocą ikon aaAA.
- Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Dokładamy starań by zdjęcia i grafiki w serwisie posiadały zdefiniowane alternatywne opisy, aby ich treść była zrozumiała dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
- Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
- Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych poprawnie wspierających wymienione standardy, takich jak palmtopy, telefony komórkowe.
- Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
- Osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony jest: Koordynator ds. dostępności – Barbara Michalska.
- Kontakt z osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony: Starostwo Powiatowe w Wolsztynie, ul. 5 Stycznia 5, 64-200 Wolsztyn.
- Kontakt z osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony: tel. +48 68 384 56 17.
- Kontakt z osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony: email: b.michalska@powiatwolsztyn.pl.
- Strona aktualizowana na bieżąco.
- Starostwo dołoży wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowe była na poziomie WCAG 2.0.
- W menu Kontakt zawarte są dane teleadresowe instytucji
Procedura wnioskowa-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Żądanie powinno zawierać :
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie dokładnego adresu podstrony, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby najlepszy według osoby występującej z żądaniem.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o podjęcie interwencji w swojej sprawie
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich:
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Telefon (22) 55 17 700
e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
https://www.rpo.gov.pl/
Data przygotowania deklaracji dostępności: 2020-03-30
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności: 2025-03-21
Dostępność architektoniczna
- Starostwo Powiatowe obsługuje interesantów w dwóch budynkach – budynek A i budynek B, usytuowanych przy ul. 5 Stycznia 5, połączonych ze sobą na parterze i I piętrze korytarzem. Między piętrami drugimi nie ma łącznika, dlatego też piętro II w budynku B nie jest dostępne dla osób poruszających się na wózku.
Do budynków prowadzą 3 wejścia: wejście główne do budynku A, wejście od strony poczty z podjazdem dla osób poruszających się na wózkach - do budynku A i B oraz wejście z parkingu urzędu do budynku B.
Wejście główne oraz wejście od strony parkingu nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Do budynku prowadzą schody.
Wejście boczne od strony poczty z podjazdem dla wózków jest w pełni przystosowane do korzystania przez osoby ze szczególnymi potrzebami. Zewnętrzne drzwi wejściowe są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Przy drzwiach znajduje się system wzywania asysty. W przypadku jego użycia pracownik Biura Obsługi Interesanta udziela potrzebnej pomocy.
Na lewo od wejścia znajduje się Powiatowy Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności.
- Biuro Obsługi Interesanta znajduje się na parterze po lewej stronie od wejścia głównego.
- W budynku jest platforma dla osób poruszających się na wózkach.
Platforma umożliwia dostęp do I piętra w budynku B.
- Na zewnątrz urzędu, od strony parkingu, znajduje się winda.
Windą można dotrzeć na I i II piętro w budynku A oraz na I piętro w budynku B.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze.
- W urzędzie znajduje się krzesło ewakuacyjne przeznaczone do transportu i ewakuacji osób z niepełnosprawnościami.
- Schody na zewnątrz i wewnątrz budynku oznaczone są pasami ostrzegawczymi w kontrastowym kolorze.
- Na poręczach umieszczone są nakładki z alfabetem Braille’a.
- Na parkingu urzędu wyznaczono miejsca postoju dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W Biurze Obsługi Interesanta dostępny jest plan tyflograficzny na papierze wypukłym dla osób niewidomych. Odzwierciedla on usytuowanie poszczególnych wydziałów i pomieszczeń w urzędzie.
- W budynku znajduje się system nawigacyjno – informacyjny dla osób z dysfunkcją narządu wzroku, z którego korzystać można za pomocą aplikacji Totupoint.
Znaczniki znajdują się przy wejściu głównym w budynku A, przy wejściu do budynku B, przy sali sesyjnej, przy windzie oraz na II piętrze w budynku A i B. Po połączeniu z aplikacją mobilną znaczniki Totupoint emitują komunikat głosowy, który informuje użytkownika o miejscu , w którym się znajduje.
- W budynku, przy niektórych pomieszczeniach biurowych i toaletach, znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille’a
Dostępność informacyjno – komunikacyjna
- Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego ( usługa wideotłumacza) w godzinach pracy urzędu, tj. poniedziałek – środa 8:00 – 15:30, czwartek 8:00 – 16:30, piątek 8:00 – 14:30 bez konieczności wcześniejszego umawiania się. Wchodząc do Biura Obsługi Interesanta lub Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności, należy poinformować pracownika o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu (np. posiadając przy sobie kartkę z napisem „Chciałbym skorzystać z wideotłumacza). Pracownik zapewnia taką możliwość bez zbędnej zwłoki.
- W Biurze Obsługi Interesanta znajduje się pętla indukcyjna.
- Na stronie internetowej urzędu zamieszczona jest informacja o zakresie jego działalności w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania.
Aplikacje mobilne:
Starostwo Powiatowe w Wolsztynie posiada aplikację mobilną „Powiat Wolsztyński” – aplikacja jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:
Aplikacja "Powiat Wolsztyński" dla użytkowników iOS:
https://apps.apple.com/us/app/powiat-wolszty%C5%84ski/id1546088734
Aplikacja "Powiat Wolsztyński" dla użytkowników Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.amistad.treespot.powiatWolsztynski
pliki do pobrania:
|