Na początku maja 2008 r. w Starostwie Powiatowym w Wolsztynie została uruchomiona Elektroniczna Skrzynka Podawcza mającą na celu obsługę dokumentów elektronicznych podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym (jest to podpis elektroniczny spełniający warunki podpisu odręcznego i jest z nim równoznaczny) tak przez osoby fizyczne jak i prawne. Starostwo zatem spełniło wymóg Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200 poz. 1651).
W ubiegłym tygodniu został złożony pierwszy wniosek do Starostwa podpisany kwalifikowanym bezpiecznym podpisem elektronicznym przez miejscową firmę (Wytwórnia Ekstraktów Słodowych Spółka z o.o. z Wolsztyna). Pozwoliło to Urzędowi załatwić tą sprawę bez odwiedzin wnioskodawcy w Starostwie w ciągu 48 godzin, natomiast wnioskodawca otrzymał informację zwrotna od reki o przyjęciu wniosku do realizacji ( Urzędowe Poświadczenie Odbioru).
Przy okazji zachęcamy do składania wniosków i pism drogą elektroniczną przy pomocy naszego systemu Elektronicznej Skrzynki Podawczej, która znajduje się na naszym serwisie internetowym. Pozwoli to nam na sprawniejszą obsługę przy wykorzystywaniu nowoczesnych technik informatycznych.