Pierwsza sprawa załatwiona „drogą elektroniczną”2008-06-24  

 

 

         Na początku maja 2008 r. w Starostwie Powiatowym w Wolsztynie została uruchomiona Elektroniczna Skrzynka Podawcza mającą na celu obsługę dokumentów elektronicznych podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym (jest to podpis elektroniczny spełniający warunki podpisu odręcznego i jest z nim równoznaczny)  tak przez osoby fizyczne jak i prawne. Starostwo zatem spełniło wymóg Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200 poz. 1651).        

W ubiegłym tygodniu został złożony pierwszy wniosek do Starostwa  podpisany kwalifikowanym  bezpiecznym podpisem elektronicznym przez miejscową firmę (Wytwórnia Ekstraktów Słodowych Spółka z o.o. z Wolsztyna). Pozwoliło to Urzędowi  załatwić tą sprawę bez  odwiedzin wnioskodawcy w Starostwie  w ciągu 48 godzin, natomiast wnioskodawca otrzymał informację zwrotna od reki o przyjęciu wniosku do realizacji ( Urzędowe Poświadczenie Odbioru).

Przy okazji zachęcamy do składania  wniosków i pism drogą elektroniczną  przy pomocy naszego systemu Elektronicznej Skrzynki Podawczej, która znajduje się na naszym serwisie internetowym. Pozwoli to nam na sprawniejszą obsługę przy wykorzystywaniu nowoczesnych technik informatycznych.