Niemal 4,8 mln rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych2021-11-17 14:51:00  

Mija właśnie rok od udostępnienia podatnikom w całym kraju usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”. Umożliwia ona zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika. Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano 4 mln 753 tys. wizyt, co daje średnio około 400 tys. wizyt miesięcznie. W województwie wielkopolskim takich wizyt było dotychczas blisko 330 tys., a w powiecie wolsztyńskim podatnicy zarezerwowali ich łącznie 8.784. Najczęściej urzędy skarbowe odwiedzają podatnicy, którzy, chcą uzyskać zaświadczenia (30 proc. wszystkich wizyt), załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi (27 proc.) oraz w sprawach deklaracji i zeznań podatkowych (12 proc.).


Umówienie wizyty jest bardzo proste

 

Wiele spraw w urzędzie skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu, na podatki.gov.pl lub telefonicznie. Jeśli nasza sprawa wymaga osobistej wizyty należy pamiętać o wcześniejszym umówieniu terminu i godziny.Najłatwiej i najszybciej można to zrobić, rezerwując wizytę przez internet. Wystarczy skorzystać z elektronicznego formularza na podatki.gov.pl, wskazać urząd, w którym chcemy załatwić sprawę, a następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Potwierdzenie rezerwacji otrzymamy na podany adres e-mail.


Stale ulepszamy usługę

 

Od września działa również system powiadomień SMS, który z wyprzedzeniem przypomina o terminie wizyty w urzędzie. Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawiasz wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie. Na stronie umawiania wizyt dostępna jest także wyszukiwarka, która przy użyciu słów kluczowych pozwala szybko znaleźć rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić.

W przyszłości usługa umawiania wizyty będzie również zintegrowana z e-Urzędem Skarbowym i innymi elektronicznymi usługami udostępnianymi przez KAS. Podczas umawiania wizyt automatycznie będzie pojawiała się informacja, że dana usługa może być zrealizowana zdalnie bez konieczności wizyty w urzędzie, jeżeli faktycznie istnieje taka możliwość. Ma to jeszcze bardziej ułatwić podatnikom załatwianie ich spraw.