Karnawał Wenecki
2018-01-04
W dniu 3 stycznia 2018 w Obrze odbył się XI Koncert Noworoczny w wykonaniu Orkiestry „Sinfonietta Polonia”, pod dyrekcją Cheunga Chau. Otworzyli go oraz powitali gości i artystów Starosta Wolsztyński Janusz Frąckowiak oraz Rektor Wyższego Seminarium Duchownego w Obrze Józef Wcisło.
Tym razem Nowy Rok powitano „po włosku”. Tegoroczna edycja Koncertów Noworocznych nosi tytuł „Karnawał Wenecki” i pełną garścią czerpie z repertuaru włoskiego.

W koncercie wystąpili następujący soliści:

Barbara Gutaj-Monowid – sopran – solistka Teatru Wielkiego w Poznaniu, absolwentka wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego  w klasie śpiewu Antoniny Kowtunow (dyplom z wyróżnieniem). Doskonaliła warsztat w Akademii Młodych Śpiewaków w Teatrze Maryjskim w Petersburgu. Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Ferruccio Tagliavini” w austriackim Deutschlandsbergu, dwukrotna stypendystka „Stiftung für Musik” w Zurychu, Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Debiut w 2007 roku oraz Medalu Pozytywisty im. Hipolita Cegielskiego gościnnie występuje w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. Jana Kiepury w Warszawie, Teatrze Wielkim w Łodzi i Operze Bałtyckiej. W 2006 roku zaśpiewała jedną z głównych ról (Marie Marianne) w transmitowanej na żywo przez TVP premierze opery Rogera Watersa Ca ira. Współpracuje także z Filharmonia Poznańska oraz Krakowską. Występowała w Niemczech, Holandii, Francji, Chinach i Rosji.

Piotra Rafałko – tenor, absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, laureat konkursów w Dusznikach-Zdroju i Braili (Rumunia). Występował na wielu festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą. Do najbardziej prestiżowych należy zaliczyć koncert inaugurujący 38. Muzyczny Festiwal w Łańcucie, gdzie razem z Ewą Podleś i Cyprianem Katsarisem wykonał „Pieśń o Ziemi” Mahlera, 14 Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Davos (Szwajcaria), I Europäische Herbstakademie - Essen (partia tytułowa w „Orfeuszu” Monteverdiego) i 45. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, gdzie wziął udział w pierwszym wykonaniu opery kameralnej Osvaldasa Balakauskasa „La lointaine”, tournèes z Filharmonią Świętokrzyską  po krajach Beneluksu (Requiem Mozarta) po Japonii i Hiszpanii (9 Symfonia Beethovena). Na scenie operowej debiutował w „Krakowiakach i Góralach” w Teatrze Wielkim w Poznaniu i Operze Narodowej w Warszawie („Król Roger” Szymanowskiego, „Wesoła wdówka” Lehara). Śpiewał w teatrach operowych w Niemczech (Lubeka, Passau. Przez kilka sezonów solista Warszawskiej Opery Kameralnej. Jest również solistą Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego. Chętnie sięga do repertuaru rozrywkowego. Regularnie współpracuje z aranżerem i dyrygentem Janem Walczyńskim, pod którego kierownictwem wykonuje światowe standardy rozrywkowe i jazzowe. Jest też solistą zespołu alTango!, z którym od lat występuje w kraju i za granicą śpiewając zarówno przedwojenne jak i współczesne światowe przeboje tangowe.

Blanka Bednarz – skrzypaczka, absolwentka Szkoły Talentów im. Jadwigi Kaliszewskiej w Poznaniu, University of Kansas i New England Conservatory w Bostonie ( magisterium i doktorat) pod opieką profesorów: E. Rosenblitha, M. Auclair i J. Dunham). Występowała jako solistka z Connecticut Virtuosi, orkiestrą symfoniczną i kameralną New England Conservatory, Gettysburg Chamber Orchestra, University of Kansas Camerata i Delaware County Symphony w USA, Hunan Symphony w Chinach, z orkiestrą Sinfonietta Polonia podczas tournèes w Chinach, we Włoszech i w Polsce. Jest również aktywną kameralistką (Atma Trio, Vega String Quartet, występy z takimi artystami jak Barry Snyder, Rita Sloan, Adrian Levine, Richard Stoltzman, Joanna Kurkowicz, Lawrence Lesser. Występowała na prestiżowych festiwalach, m. in.  Highlands-Cashier Chamber Music Festival w  NC, Beethoven Festival w UT, Festiwale Szymanowskiego w Pekinie i w Zakopanem, Chanterelle Festival w Polsce. Koncertowała w USA, Wielkiej Brytanii, Polsce, Niemczech, Szwecji, Finlandii, Holandii, Chinach, we Włoszech i na Litwie, m. in. w Jordan Hall w Bostonie, Miller Hall, Philadelphia Ethical Society, Kosciuszko Foundation, Weill Recital Hall w Carnegie Hall oraz Carnegie Hall w  Nowym Jorku, Aula UAM w Poznaniu, Beijing Concert Hall i Forbidden City Concert Hall w Pekinie. W dorobku fonograficznym ma CD wydane przez Capstone Records, A. W. Promotions, Acte Prèalable and Musica Omnia. Jej ostatnia płyta „Karol Szymanowski: Masterworks for violin & piano; piano solo”,  nagrana z Matthew  Bengtsonem, wydana w 2017 przez Musica Omnia uzyskała srebrny medal w międzynarodowym konkursie Global Music Awards. Blanka Bednarz jest profesorem skrzypiec i altówki w Dickinson College w USA oraz koncertmistrzynią Sinfonietty Polonii w Poznaniu.

Ostap Popovych – trębacz, urodzony na Ukrainie absolwent Akademii Muzycznej im. M. Łysenki we Lwowie i Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Laureat Grand Prix Międzynarodowego Konkursu Kijow-Worzel (2003), Grand Prix I Międzynarodowego Konkursu Młodych Wykonawców w Czerniowcach (2003), ), Grand Prix III Międzynarodowego Konkursu Młodych Trębaczy im. M. Staroveckoho w Tarnopolu (2008) , wyróżnienie na VI Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych Blaszanych w Gdańsku (2012), II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie  Instrumentów Dętych Blaszanych w Katowicach (2013) oraz Grand Prix IX Międzynarodowego Konkursu Gry na Instrumentach Dętych w Brnie (2013). Swój warsztat wykonawczy doskonalił u R. Grynia i T. Ślusarczyka (Yamaha Brass Master Class), a także u Wyntona Marsalisa (Alfa Jazz Fest). Współpracował z Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej, Sinfonia Iuventus, SOMA z Broadway’u (półroczne tournée po Chinach w 2008). Przez kilka sezonów był solistą Filharmonii Poznańskiej. Obecnie jest członkiem Orkiestry Teatru Wielkiego w Warszawie oraz pierwszym trębaczem Varsovia Brass Quintet. Występował pod batutą takich mistrzów, jak Valery Giergiev, Lorin Maazel, Sir Neville Marriner, Charles Dutoit, Krzysztof Penderecki, Gabriel Chmura, Marek Pijarowski, Rafael Payare, George Tchitchinadze. Ostap Popovych jest stypendystą Prezydenta Ukrainy, Międzynarodowej Fundacji Dobroczynnej im. Wladimira Spiwakowa i Rady Naukowej Narodowej Akademii Muzycznej we Lwowie.

Cheung Chau – dyrygent i wiolonczelista jest dyrektorem orkiestry symfonicznej i kameralnej Utah Valley University oraz  Utah Valley Youth Symphony, dyrektorem naczelnym i artystycznym Sinfonietty Polonii w Poznaniu i stałym dyrygentem gościnnym Hunan Symphony. Uzyskał, pierwszy w historii słynnego New England Conservatory w Bostonie, podwójny tytuł doktorski w zakresie dyrygentury oraz gry na wiolonczeli. Studiował również dyrygenturę symfoniczną pod kierunkiem maestra Jormy Panuli w Royal College of Music w Sztokholmie. Swoje umiejętności doskonalił u takich mistrzów, jak David Zinman, Alan Gilbert, Esa-Pekka Salonen. W 2004 wygrał konkurs na dyrygenta - asystenta w Hong Kong Philharmonic i został asystentem maestra Edo de Waart na lata 2004-2007. Dyrygował Hong Kong Philharmonic Orchestra  w ponad 70 koncertach, również w transmitowanym na żywo przez liczne telewizje na cały świat, jubileuszowym koncercie z okazji 10-lecia powrotu Hongkongu do Chin. Dyrygował  gościnnie m. in. Williamsport Symphony Orchestra, Charlottesville Symphony, Fargo-Morehead Symphony  w USA, Theater Nordhausen/Loh Orchester w Niemczech,  Moskiewską Orkiestrą Symfoniczną, Filarmonica Marchigiana we Włoszech, China National Philharmonic, Hong Kong Philharmonic, orkiestrami filharmonii w Tianjin, Xiamen, Wuhan, Changsha i Xinhua w Chinach, orkiestrą Inner Mongolia Opera Theater,  polskimi orkiestrami filharmonicznymi w Lublinie, Kielcach, Olsztynie i Wałbrzychu, orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej,  Gävle Symphony Orchestra w Szwecji, Vaasa City Orchestra i Sibelius Academy Symphony Orchestra w Finlandii. Regularnie dyrygował Bloomington Symphony Orchestra, Central Pennsylvania Symphony Orchestra i Manchester Symphony Orchestra and Chorale w USA jako dyrektor muzyczny tych zespołów.
Cheung  Chau dyrygował orkiestrą Sinfoniettą Polonia podczas jej tras koncertowych w Chinach, Polsce, Francji, Niemczech i we Włoszech i nagrywał dla Acte Prealable, Huhhot TV, Centralnej Telewizji w Pekinie oraz Norddeutsche Rundfunk. Jako kierownik muzyczny widowisk Alicja w Krainie Czarów i Królowa Sniegu  (Muzyka Gabriel Kaczmarek, reżyseria Anna Niedźwiedź), dyrygował premierą i 22 spektaklami „Alicji w Krainie Czarów” w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Operze Nova w Bydgoszczy i Filharmonii Świętokrzyskiej oraz premierą i 7 spektaklami „Królowej Śniegu” w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
Naukę gry na wiolonczeli rozpoczął w wieku 7 lat i już w dzieciństwie honorowany był najwyższymi nagrodami na Hong Kong Schools Music Festival. W wieku 12 lat otrzymał I nagrodę w Commercial Radio Prize Competition, pozostając do dziś najmłodszym  zwycięzcą w historii tego konkursu oraz stypendium Shell. Jako czternastolatek wykonywał "Wariacje na temat rokoko" Piotra Czajkowskiego z towarzyszeniem Hong Kong Philharmonic Orchestra. Piętnastoletni wiolonczelista został nagrodzony pełnym stypendium przez R. D. Colburn School of Performing Arts w Los Angeles, a w następnych latach otrzymał pełne stypendia  Harid Conservatory oraz Yale School of Music. Zwyciężył w konkursie "Artist of Tomorrow" w Los Angeles. Jego profesorami gry na wiolonczeli byli: Colin Carr, Eleonore Schoenfeld, Aldo Parisot  i  Johanne Perron. Występował jako solista w USA, Hongkongu, Macau, Niemczech, Szwecji, Polsce, we Włoszech i na Litwie. z towarzyszeniem m. in. Hong Kong Philharmonic Orchestra, Macau Chamber Orchestra, Hemet Symphony Orchestra, Brentwood-Westwood Symphony Orchestra i Sinfonietty Polonii.  Nagrywał  dla Irish Radio oraz Hong Kong Radio and Television Corporation. Ostatnio współpracował ze znamienitymi pianistami  Doris Stevenson oraz Johnem Novackiem na Festiwalu Betthovena w Utah, USA.

Wszystkim, którzy skorzystali z zaproszenia na tą niecodzienną ucztę muzyczną serdecznie dziękujemy za przybycie. Szczególnie serdecznie dziękujemy Ojcu Rektorowi oraz klerykom Wyższego Seminarium Duchownego w Obrze za pomoc w przygotowaniu koncertu oraz instytucjom, które finansowo wsparły to przedsięwzięcie czyli: Powszechnej Kasie Oszczędności Bank Polski S.A. oraz Bankowi Spółdzielczemu we Wschowie.

Starostwo Powiatowe w Wolsztynie

herb ul. 5 Stycznia 5
64-200 Wolsztyn

tel. +48 68 384 27 00
fax. +48 68 384 35 38

NIP: 923-15-09-056
REGON: 411561571
gmina Siedlec gmina Wolsztyn gmina Przemęt
 liczba odwiedzin: 18715844      online: 2
projekt i wykonanie: MBEST 2015
Copyright © Starostwo Powiatowe w Wolsztynie 2009.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych na portalu, w innych publikatorach pod warunkiem podania źrodła ich pochodzenia.
Strona główna
Kontakt