Dydaktyczna wycieczka licealistów
Dzięki przychylności Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i Ogólnopolskiej Fundacji Edukacji Komputerowej spora grupa licealistów z Wolsztyna wraz z opiekunkami: Adrianną Gubernat, Beatą Bautą i Ewą Kowalewicz uczestniczyła w pokazach i wykłady, które odbyły się w ośrodku akademickim na Morasku.
„Kiedy już wydostaliśmy się z czeluści szatni, odrobinę spóźnieni, weszliśmy do sali wykładowej, na której czekała na nas chemiczna niespodzianka. Mimo że chemia jest dla większości z nas piętą achillesową, wykład okazał się fantastyczny! Jego pierwsza część była inscenizacją teatralną, w której główną rolę odgrywały odczynniki chemiczne. Z kolei podczas drugiej części mieliśmy okazję zobaczyć pokaz doświadczeń, które wprawiały w osłupienie (w szczególności spodobały się nam „płonące dłonie”). Taki sposób przedstawienia szkolnego przedmiotu bardzo przypadł wszystkim do gustu, gdyż dalece odbiegał od wkuwania długaśnych wzorów i mrożących krew w żyłach nazw związków chemicznych.” – relacjonują uczestnicy wycieczki dydaktycznej.
Uczestnicy wypadu naukowego wysłuchali także wykładu poświęconego biologii. ‘Tutaj – jak mówią - nie było wybuchów ani „magicznych” sztuczek. Przedstawiony został świat Dżungli Amazońskiej i żyjących w niej kolibrów oraz przenoszonych przez nie roztoczy. Uczniów, dla których biologia nie jest ciekawym przedmiotem, wykład odrobinę nużył, niemniej jednak można było się z niego dowiedzieć wiele interesujących rzeczy. Na koniec udaliśmy się do pomieszczeń, w których oglądaliśmy uniwersyteckie zbiory (niektóre liczyły setki lat).
Po chwili odpoczynku i smacznym obiedzie przyszedł czas na wykład poświęcony fizyce. Prezentacja przybliżała uczniom ogrom Wszechświata, ukazywała zależności pomiędzy ciałami niebieskimi oraz przedstawiała dane liczbowe (wielkość, masa, długość) obiektów: od tych najmniejszych do największych.
Wycieczka była w 100% udana! Uczniowie nawiązali nowe znajomości i poszerzyli swoje horyzonty. I kto wie… może kiedyś zasiądą w tych samych audytoriach.
W artykule wykorzystano wypowiedzi uczestników wycieczki: uczniów klasy ID i grupy projektu Chmiel
Wydział
Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki