VI Międzynarodowy Rajd Rowerowy po Powiecie Wolsztyńskim w Gminie Przemęt 7-9 maja 2010r.
2010-05-10
        W miniony weekend w Powiecie Wolsztyńskim na terenie Gminy Przemęt odbył się VI Międzynarodowy Rajd Rowerowy. Ta cykliczna impreza od 2004r. organizowana jest dzięki podpisanej umowie o współpracy pomiędzy naszym powiatem, a powiatem Dahme-Spreewald z Niemiec reprezentowanym przez Wicestarostę Carla Hansa Klinkmüllera  i Klausa-Dietera Quasdorfa, Wójta Gminy Bestensee. Uczestniczą w niej cykliści, po 25 osób z zaprzyjaźnionych powiatów. Tegoroczny Rajd Rowerowy organizowany był wspólnie z Gminą Przemęt, która zajęła się merytoryczną organizacją rajdu, ponieważ odbywał się on na jej terenie.
Trasy rowerowe były bardzo zróżnicowane, prowadziły nas głównie po malowniczych terenach Przemęckiego Parku Krajobrazowego.
W piątek łączna trasa wyniosła ok. 30 km. Rajd rozpoczęliśmy zwiedzaniem okolic Olejnicy oraz znajdującej się tam wieży widokowej. Dalej polną drogą jechaliśmy w kierunku na Perkowo, obok Kanapy Napoleona, do leśniczówki, gdzie mieliśmy przystanek z widokiem na wyspę konwaliową. Następnie ścieżką rowerową udaliśmy się do Przemętu, gdzie zwiedziliśmy Urząd Gminy oraz Błotnicy, Starkowa i Radomierza. W Górsku mieliśmy okazję zwiedzić Galerię Ptaków oraz płaskorzeźby przedstawiające „Pana Tadeusza” wykonanych przez Pana Mariana Murka. Dzień zakończyliśmy zwiedzaniem Ośrodka Wypoczynkowego AWF-u z Wrocławia w Olejnicy, w którym nocowali wszyscy uczestnicy rajdu.
Sobotnia 40 km trasa rozpoczęła się szlakiem górskim w kierunku na Starkowo Bambry, Starkowo, Błotnicę, Bucz i Kluczewo, gdzie zatrzymaliśmy się w „Starej Chacie u Kowola” i „Siedlisku” Państwa Pieśniaków.  Mieliśmy okazję poznać typowo wiejskie prace, np. przędzenie wełny, czy też robienie podkowy przez kowala. W „Siedlisku” spotkaliśmy prawdziwego pszczelarza przy ulu pokazowym. Ważnym elementem było również posadzenie symbolicznego drzewa przez Pana Starostę Ryszarda Kurpa oraz Panią Wójt Dorotę Gorzelniak na rekultywowanym przez Państwa Pieśniaków wysypisku śmieci. Po pobycie w Kluczewie udaliśmy się w kierunku Winnicy, Pałacu w Siekowie wybudowanym w latach 1878-1879 dla Zygmunta Czarneckiego, Siekówka oraz Przemętu, gdzie zwiedzaliśmy okazałybarokowy kościół pw. Jana Chrzciciela, wybudowany w latach 1651-1690, pamiątka z czasów pocysterskich.
Ostatnia, niedzielna trasa była najkrótsza, co wcale nie oznacza najmniej atrakcyjna. Wyjechaliśmy z Olejnicy w kierunku Św. Jeziora w Osłoninie, plaży gminnej i nowego mostu, Wielenia, Trasa Szlaku Kaszczorskiego (Biała Góra). Dłuższy przystanek mieliśmy w Zespole Szkół Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Mochach skąd udaliśmy się polną drogą do Punktu Lehmana, a następnie do Perkowa i Olejnicy.
Wszystkie atrakcje i ciekawostki mieliśmy możliwość zobaczyć dzięki ogromnemu zaangażowaniu i szerokiej wiedzy Pana Janusza Frąckowiaka, pracownika Referatu Organizacyjno – Prawnego w Urzędzie Gminy w Przemęcie.
Organizatorzy zadbali również o kulturalną oprawę imprezy. W sobotni wieczór uczestnicy mieli okazję posłuchać gry słynnego wolsztyńskiego akordeonisty Wiesława Prządki.
Głównym inicjatorem rajdu jest Starosta Wolsztyński Ryszard Kurp, który brał czynny udział we wszystkich etapach. Rajd zakończył się wręczeniem okolicznościowych pucharów z dyplomami dla najmłodszego i najstarszego uczestnika rajdu, oraz współorganizatora, wręczonych przez Pana Starostę i Panią Wójt Dorotę Gorzelniak, gospodarza terenu.

Natalia Sroczyńska

gmina Siedlec gmina Wolsztyn gmina Przemęt
 liczba odwiedzin: 18365865      online: 4
projekt i wykonanie: MBEST 2015
Copyright © Starostwo Powiatowe w Wolsztynie 2009.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych na portalu, w innych publikatorach pod warunkiem podania źrodła ich pochodzenia.