III Międzynarodowy Rajd Rowerowy2007-05-02

W dniach od 28.04. do 30.04.2007 odbył się III Międzynarodowy Rajd Rowerowy. Podobnie jak w minionych latach, imprezę zorganizowano ze wspólnej inicjatywy partnerskich powiatów: Wolsztyńskiego i Dahme – Spreewald. Tym razem zmieniono jednak ogólną koncepcję i tegoroczna trasa przebiegała po raz pierwszy wyłącznie na terenie Niemiec. Nad układem trasy pracował Związek Cyklistów ADFC (Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club) z Zarządem Powiatowym w Königs Wusterhausen oraz pracownicy Starostwa Powiatowego w Lübben.

W dzień poprzedzający rozpoczęcie wyprawy, do Lübben przyjechała z pełnym ekwipunkiem 26-osobowa grupa cyklistów z Powiatu Wolsztyńskiego. W sobotę o godzinie 9:00 zjawiliśmy się na linii startu w Lübben, gdzie dołączyła do nas niespełna 20-osobowa ekipa mieszkańców Powiatu Dahme – Spreewald. Sprzyjająca aura wprowadziła wszystkich w dobry nastrój. Pełni wigoru i żądni niezapomnianych wrażeń ruszyliśmy w drogę. Tradycyjnie rozpiętość wiekowa była znaczna: od 13 do 76 lat.

Pierwszy etap wynosił około 60 km i zakończył się w Blossin. Po drodze uczestniczyliśmy w uroczystym otwarciu mostu Dolgenbrodt – fragmencie ścieżki rowerowej Dahme. Po niespełna roku intensywnej pracy i wysiłku sztabu ludzi, imponująca budowla została oddana do użytku. Wieczorem w miejscu zakwaterowania – Centrum Kształcenia Młodzieży Blossin – czekał już na nas ciepły posiłek, który pozwolił na szybką regenerację sił. Wieczór upłynął nam na wspólnych rozmowach integracyjnych w przyjaznej atmosferze.

W niedzielę po śniadaniu, pełni nowej energii, kontynuowaliśmy naszą wyprawę. Tego dnia dołączył do nas Starosta Wolsztyński Ryszard Kurp. Przed nami było kolejne 60 km. W Königs Wusterhausen zatrzymaliśmy się, by zwiedzić zamek – symbol miasta, będący dawną rezydencją króla pruskiego Fryderyka Wilhelma I. Ciekawostką okazał się także zorganizowany przed zamkiem jarmark garncarski.

Kolejną dłuższą przerwą był obiad w pobliżu Bestensee. Przez cały czas towarzyszyło nam słońce. Drugi dzień rajdu dobiegał końca. Wieczorem dobry humor dopisywał wszystkim uczestnikom. Dowcipom i wspólnemu śpiewaniu nie było końca.

Nadszedł ostatni dzień rajdu. Naszym celem była linia mety w Lübben. Trasa okazała się bardzo urozmaicona i momentami dość wyczerpująca. Wjechaliśmy m.in. na punkt widokowy Wehlaberg w Krausnick, gdzie z 30-metrowej drewnianej wieży rozciągał się imponujący widok na okolicę. Czas odpoczynku nadszedł w Schlepzig. Tam, pod sklepieniem wiklinowej konstrukcji Weidendom, czekał na nas obiad. Po chwili przerwy zmierzaliśmy już prosto do celu. Około 16:30 przekroczyliśmy linię mety. Na dziedzińcu Starostwa Powiatowego w Lübben powitała nas grupa przyjaciół z Powiatu Dahme – Spreewald ze Starostą Martinem Wille na czele. Wszyscy uczestnicy zostali obdarowani gadżetami reklamowymi niemieckiego powiatu. Ponadto Starosta Wolsztyński podziękował Związkowi Cyklistów ADFC za profesjonalną organizację rajdu, wręczając przedstawicielowi klubu symboliczną statuetkę oraz dyplom. Po wspólnym zdjęciu pamiątkowym oraz filiżance kawy, polska część załogi wróciła autobusem do Wolsztyna.

Główną ideą rajdu było w zamierzeniu bliższe poznanie walorów turystyczno – krajoznawczych, a także tradycji regionalnych Powiatu Dahme – Spreewald. Bez wątpienia można stwierdzić, że cel imprezy został osiągnięty. Tegoroczne przedsięwzięcie z całą pewnością przyczyniło się do polepszenia obopólnego zrozumienia między mieszkańcami obu krajów i wzmocniło istniejące już 7 lat partnerstwo pomiędzy naszymi powiatami.

W przyszłym roku IV Międzynarodowy Rajd Rowerowy odbędzie się na terenie Powiatu Wolsztyńskiego.

Już teraz serdecznie zapraszamy do uczestnictwa.