Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z 31 lipca 2015 r. została uruchomiona
inicjatywa „Obywatel”, której częścią jest portal
www.obywatel.gov.pl . Jego głównym celem jest zapewnienie aktualnej i najwyższej jakości informacji na temat usług publicznych realizowanych przez administrację.
Na stronie znajdziemy opis najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli (np. jak wyrobić dowód czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego). Struktura strony systematyzuje usługi administracji publicznej według obszarów. Opisy (kart) usług zostały przygotowane przez merytorycznych pracowników ministerstw i jednostek podległych, co sprawia, że są wiarygodne i sprawdzone.
Prezentowane w portalu usługi są opatrzone kartami informacyjnymi, dzięki którym obywatel otrzyma informację nt. wymaganych dokumentów, terminów i ewentualnych kosztów. Karty informacyjne stworzone są na podstawie szczegółowych procedur administracyjnych, jednak napisane są językiem zrozumiałym dla każdego.
Na portalu znajdują się również karty, których celem jest przybliżenie obywatelom funkcjonowanie 19 wybranych rządowych portali tematycznych, w tym m.in. portalu Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG) oraz
biznes.gov.pl.
Wydział Spraw Społecznych
i Zarządzania Kryzysowego
Źródło:
https://obywatel.gov.pl