Ambitnych i pomysłowych w Wolsztyńskim Liceum nie brakuje. Przekonaliśmy się o tym 23 października 2013, gdy podczas Gali Finałowej II edycji projektu „E-szkoła Moja Wielkopolska” w auli Poznańskiego UAM członkowie grupy projektowej „ZaPaRoWaNi wraz z prof. Jarosławem Stańko dwukrotnie stawali na podium. Zanim jednak zostali zaproszeni do grona najlepszych wykonali niemałą pracę, o której pisaliśmy już niejednokrotnie. Po zakończeniu swojego projektu pozytywnie przeszli ocenę formalną i ekspercką, przeprowadzoną przez pracowników Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Ogólnopolskiej Fundacji Edukacji Komputerowej i Urzędu Marszałkowskiego; zakwalifikowali się do grupy czterech najlepszych projektów licealnych i od pierwszych dni września oczekiwali na Galę Finałową z niecierpliwością i tremą, bo dodatkowo poproszono ich do zaprezentowania projektu w formie inscenizacji w czasie uroczystości wręczenia nagród.
Już nie po raz pierwszy młodzież wykazała się kreatywnością i nietuzinkowymi zdolnościami, tym razem reżysersko-aktorskimi. Uwiodła widzów oryginalnością, swobodą, humorem i różnorodnością pomysłów, bo zaprezentowała inscenizację, która opierała się na utworze „Lokomotywa” Juliana Tuwima. Młody bohater grany przez Tomka Budę odwiedzał wagony, które zawierały informacje o zadaniach podejmowanych przez grupę w trakcie realizacji projektu od grudnia 2012 do czerwca 2013. Okazało się, że miesięczne przygotowywanie się dało nadzwyczajne efekty, ponieważ inscenizacja naszej grupy podczas gali dostała największą ilość głosów od widowni, co skutkowało zwycięstwem w tym satelitarnym konkursie gali finałowej.
Oczywiście najważniejszym punktem imprezy było ogłoszenie wyników II edycji projektu „E-szkoła Moja Wielkopolska” w kategoriach szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Po długim i nerwowym wyczekiwaniu okazało się, że ZaPaRoWaNi nie mieli sobie równych. Uzyskali I miejsce i nie bez znaczenia była tu pomysłowość zespołu, współpraca ze środowiskiem, którą nawiązali. Zachwyt wzbudzała maszyna parowa Jarkoparka, skonstruowana przez młodzież, spektakularne występy w telewizji ogólnopolskiej w czasie Dni Wolsztyna, a przede wszystkim trwały produkt - przewodnik turystyczny w języku angielskim i niemieckim po Wolsztyńskiej Parowozowni, który udało się nagrać licealistom. Cenne nagrody oraz możliwość uczestniczenia w tej wspaniałej gali na pewno wynagrodziły trud włożony przez młodzież przez cały ten rok. Nie oznacza to jednak końca działalności „Zaparowanych”, którzy jak to przystało na ambitną młodzież LO w Wolsztynie, planuje już kolejne wypady do parowozowni, aby kontynuować wspaniałą ideę propagowania naszej wolsztyńskiej perełki.
|