OBÓZ WYPOCZYNKOWY DLA MŁODZIEŻY Z POWIATU JELENIOGÓRSKIEGO2010-07-23
      Dzisiaj rano pożegnaliśmy grupę młodzieży, która zakończyła dziesięciodniowy obóz wypoczynkowy na terenie Powiatu Wolsztyńskiego. Wypoczynek został zorganizowany w ramach współpracy naszego Powiatu z Powiatem Jeleniogórskim. Nad bezpieczeństwem młodzieży czuwało dwóch wychowawców - pani Małgorzata Ożóg i pan Mirosław Nispoń. Pogoda dopisywała naszym letnikom, także większość czasu spędzili oni na plaży w parku miejskim oraz na przystani w Niałku Wielkim, gdzie dzięki uprzejmości pana komandora Zbigniewa Jankowiaka mogli przemierzać wody jeziora Beżyńskiego na łodziach motorowych, żaglówkach, kajakach i rowerach wodnych. Podczas obozu młodzi ludzie poznali nasze miasto i powiat podczas zabawy integracyjnej "Bieg Gwiaździsty", a także zwiedzili Parowozownie oraz muzea Roberta Kocha i Marcina Rożna. W minioną sobotę udaliśmy się na całodzienną wycieczkę autokarową "Śladami Cystersów w Powiecie Wolsztyńskim", nawiedzając zespół poklasztorny w Obrze, sanktuarium w Wieleniu oraz kościół w Przemęcie. Na trasie zatrzymaliśmy się w Olejnicy, gdzie młodzież mogła podziwiać piękno Przemęckiego Parku Krajobrazowego z wieży widokowej. Wstąpiliśmy także do "Zagrody u Rzeźbiarza", gdzie czekał na nas swojski posiłek. Podczas wizyty w zagrodzie pan Marian Murek oprowadził nas po swojej galerii ptaków oraz przedstawił etapy powstawania kolejnych ksiąg "Pana Tadeusza" w drewnie. Ostatni dzień obozu młodzież spędziła na zabawie w podchody, której trasa prowadziła żółtym szlakiem turystycznym, zwanym "Szlakiem Żurawim". Meta zabawy mieściła się w Skansenie Budownictwa Ludowego Zachodniej Wielkopolski, gdzie oprócz zwiedzenia zabytkowych obiektów spędziliśmy miło czas podczas wspólnej biesiady przy grillu. Każdy z uczestników obozu wypoczynkowego otrzymał pamiątkowe gadżety z logo Powiatu Wolsztyńskiego oraz drobne upominki.