Informacja o zmianach w kompetencjach wojewody i marszałka z zakresu ochrony środowiska 2008-01-18  

 

 

 

      W wyniku realizacji kolejnej części ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze zmianami w podziale zadań i kompetencji administracji terenowej (Dz. U. z 2005 r. Nr 175, poz. 1462 ze zm.) wiele zadań i kompetencji z dziedziny ochrony środowiska będących dotychczas w zakresie działań wojewódzkiej administracji rządowej (wojewoda) przechodzi na wojewódzką administrację samorządową (marszałek województwa, zarząd województwa oraz sejmik województwa).

Z dniem 1 stycznia 2008 r. weszły w życie następujące przepisy ww. ustawy:

- art. 19 wprowadzający zmiany w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902 ze zm.),

- art. 20 wprowadzający zmiany w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 ze zm.),

- art. 21 wprowadzający zmiany w ustawie z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 ze zm.).

Zestawienie nowych obowiązków samorządu województwa można zobaczyć tutaj

Zadania Starosty w zakresie ochrony środowiska z dniem 1 stycznia 2008 r. nie ulegają zmianie i są dostępne >>  tutaj

Wojewoda nadal jest właściwy w sprawach przedsięwzięć i zdarzeń na terenach zamkniętych.